Jarosław Stawiarski
Marszałek Województwa LubelskiegoDoświadczony samorządowiec, urzędnik i polityk. Absolwent historii na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Marii-Curie Skłodowskiej w Lublinie, studiów podyplomowych z zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim oraz studiów podyplomowych z zarządzania oświatą Bałtyckiej Wyższej Szkoły Humanistycznej w Koszalinie.
W rodzinnym mieście był nauczycielem, dyrektorem szkoły, radnym i zastępcą burmistrza. Przez cztery kadencje zasiadał w ławach poselskich. Przez trzy lata był Sekretarzem Stanu w ówczesnym Ministerstwie Sportu i Turystyki. Jako wiceminister odpowiadał za wsparcie finansowe infrastruktury sportowej. Sprawował pieczę nad Stadionem Narodowym, Centralnym Ośrodkiem Sportu oraz Instytutem Sportu. Jest członkiem prezydium Europejskiego Komitetu Regionów (CoR) oraz przewodniczącym prezydenckiej Rady do spraw Samorządu Terytorialnego.
21 listopada 2018 roku został wybrany na Marszałka Województwa Lubelskiego. Sport to jego wielka pasja. Prywatnie i zawodowo. Zawsze obecny na najważniejszych wydarzeniach. Wspiera i kibicuje polskim kadrom w różnych dyscyplinach.
Mateusz Morawiecki
Prezes Rady Ministrów, Minister CyfryzacjiUrodzony 20 czerwca 1968 r. we Wrocławiu. Polski polityk i menedżer, były prezes zarządu Banku Zachodniego WBK.
Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego, Business Administration Central Connecticut State University oraz Politechniki Wrocławskiej, studiów MBA na Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Uniwersytetu w Hamburgu oraz Uniwersytetu w Bazylei. Karierę zawodową rozpoczął w 1992 r. w spółce Cogito. W latach 1993 – 1996 pracował we wrocławskiej firmie Enter Marketing-Publishing. W 1995 r. odbył staż w Deutsche Bundesbank, a w latach 1996 – 1997 pracował na Uniwersytecie we Frankfurcie nad Menem. W 1998 r. został Zastępcą Dyrektora Departamentu Negocjacji Akcesyjnych w Komitecie Integracji Europejskiej i był członkiem grupy negocjującej przystąpienie Polski do Unii Europejskiej (Bankowość i Finanse). Od 1998 do 2001 r. pracował w Banku Zachodnim – najpierw jako doradca Prezesa Zarządu, następnie Członek Zarządu i Dyrektor Zarządzający. W czerwcu 2001 r. Mateusz Morawiecki został Członkiem Zarządu Banku Zachodniego WBK, w maju 2007 r. powołany na stanowisko Prezesa Zarządu.
W 2013 r. odznaczony Krzyżem Wolności i Solidarności za zasługi w działalności na rzecz niepodległości i suwerenności Polski oraz respektowania praw człowieka. W 2015 r., za wybitne zasługi w działalności na rzecz wspierania oraz promowania polskiej kultury i dziedzictwa narodowego, został odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski. W 2021 r. uhonorowany Srebrnym Krzyżem Solidarności Walczącej.
Jacek Sasin
Wiceprezes Rady Ministrów, Minister Aktywów PaństwowychUrodził się 6 listopada 1969 roku w Warszawie. Jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego. Tytuł magistra uzyskał na Wydziale Historycznym UW. Ukończył także studia podyplomowe z zarządzania administracją publiczną w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego w Warszawie.
Karierę zawodową zaczynał w Fundacji „Polsko-Niemieckie Pojednanie”. W latach 1998 – 2004 pracował w Urzędzie do spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych kierując Departamentem Orzecznictwa. W styczniu 2006 roku objął urząd I wicewojewody, a w lutym 2007 roku wojewody mazowieckiego.
Od grudnia 2007 roku współpracował ze śp. Prezydentem Lechem Kaczyńskim – na początku, jako jego doradca. W listopadzie 2009 roku został powołany na stanowisko sekretarza stanu i zastępcę szefa Kancelarii Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej. Obowiązki pełnił do lipca 2010 roku. W tym samym roku w wyborach samorządowych został wybrany radnym Sejmiku Województwa Mazowieckiego.
W wyborach parlamentarnych w 2011 roku uzyskał mandat posła na Sejm VII Kadencji. Pełnił funkcję Wiceprzewodniczącego Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej oraz był członkiem Komisji Spraw Wewnętrznych.
W kolejnych wyborach parlamentarnych, które odbyły się jesienią 2015 roku uzyskał mandat posła na Sejm VIII Kadencji. Pełnił funkcję przewodniczącego Komisji Finansów Publicznych, przewodniczącego Podkomisji stałej ds. ustroju samorządu terytorialnego oraz był członkiem Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej.
9 stycznia 2018 roku został powołany na stanowiska sekretarza stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz przewodniczącego Stałego Komitetu Rady Ministrów, a następnie Sekretarza Rady Ministrów.
4 czerwca 2019 roku został powołany na urząd wiceprezesa Rady Ministrów. W wyborach parlamentarnych uzyskał mandat posła na Sejm IX kadencji. 15 listopada został powołany na urząd wiceprezesa Rady Ministrów i ministra aktywów państwowych
Henryk Kowalczyk
Wiceprezes Rady Ministrów, Minister rolnictwa i rozwoju wsiPoseł na Sejm RP V, VI, VII, VIII kadencji. W latach 2006 – 2007 r. sekretarz stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz pełnomocnik rządu ds. kształtowania ustroju rolnego. W 2015 r. powołany na ministra bez teki w rządzie Beaty Szydło. W 2016 r. minister skarbu państwa. Wiceprzewodniczący Komitetu Ekonomicznego Rady Ministrów. W 2017 r. objął stanowisko ministra bez teki w nowo utworzonym rządzie Mateusza Morawieckiego. Przewodniczący Komitetu Stałego Rady Ministrów. Od 2019 r. przewodniczący Komisji Finansów Publicznych. W latach 2018 – 2019 minister środowiska. Od 2021 r. jest w składzie Rady Doradców Politycznych premiera Morawieckiego.
26 października 2021 r. powołany przez Prezydenta RP Andrzeja Dudę na stanowisko wicepremiera, ministra rolnictwa i rozwoju wsi.
Anna Moskwa
Minister Klimatu i ŚrodowiskaUkończyła socjologię na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II w Lublinie, stosunki międzynarodowe na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz studia podyplomowe z zarządzania przedsiębiorstwami na Uniwersytecie Warszawskim. Jest również absolwentką Uczelni Łazarskiego, na której ukończyła studia MBA.
Pełniła funkcję wiceprezesa oraz prezesa Europejskiego Domu Spotkań – Fundacji Nowy Staw, w której rozpoczynała pracę jako wolontariusz. W 2010 r. kierowała polską filią organizacji Habitat for Humanity. Po 2012 r. prowadziła działalność doradczą w zakresie HR, rynku pracy i funduszy unijnych. W latach 2016-2017 zajmowała stanowisko dyrektora Departamentu Współpracy Międzynarodowej w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
Od 2017 do 2020 r. była podsekretarzem stanu w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Następnie, w latach 2020-2021, pełniła funkcję Prezesa Zarządu Baltic Power. Od 2021 r. dyrektor biura ds. morskich farm wiatrowych w spółce Orlen. 26 października 2021 r. powołana przez Prezydenta RP Andrzeja Dudę na stanowisko ministra klimatu i środowiska. Płynnie posługuje się językiem angielskim, francuskim i hiszpańskim.
Dr hab. BEATA SURMACZ, prof. UMCS
Dyrektor Instytutu Europy Środkowej w LublinieDr hab. Profesor w Katedrze Stosunków Międzynarodowych UMCS. Zainteresowania badawcze: polityka wschodnia Polski, w szczególności stosunki polsko-ukraińskie; współczesna dyplomacja. Autorka licznych publikacji, w tym: Współczesne stosunki polsko-ukraińskie. Politologiczna analiza traktatu o dobrym sąsiedztwie, Lublin 2002, oraz Ewolucja współczesnej dyplomacji. Aktorzy – struktury – funkcje, Lublin 2015.
Paweł Jabłoński
Podsekretarz Stanu, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Pełnomocnik Rządu RP ds. Inicjatywy TrójmorzaJest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkoły prawa hiszpańskiego i europejskiego Universidad de Castilla-La Mancha i Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 2008-2015 pracował w kancelariach prawnych. Jest adwokatem, członkiem Izby Adwokackiej w Warszawie; w latach 2016-2018 pełnił funkcję zastępcy rzecznika dyscyplinarnego Izby. Od 2018 r. był doradcą Prezesa Rady Ministrów, a następnie zastępcą dyrektora Departamentu Koordynacji Projektów Międzynarodowych w Kancelarii Premiera. Od 2020 r. jest Pełnomocnikiem Rządu RP ds. Inicjatywy Trójmorza. Jest także członkiem Rady Instytutu Europy Środkowej.
Andrij Deszczycia
Nadzwyczajny i Pełnomocny Ambasador Ukrainy w Rzeczypospolitej PolskiejAmbasador Deszczycia jest absolwentem Wydziału historycznego Uniwersytetu im. Iwana Franki we Lwowie, uzyskał dyplom MA na Uniwersytecie Alberty w Kanadzie, a także obronił doktorat w dziedzinie nauk politycznych. Pan Ambasador rozpoczął służbę dyplomatyczną w 1996 roku w Polsce, później reprezentował interesy Ukrainy w Finlandii oraz Islandii. Pełnił funkcję Rzecznika MSZ Ukrainy, Ambasadora ds. specjalnych MSZ Ukrainy, a także specjalnego przedstawiciela Przewodniczącego OBWE ds. uregulowania konfliktów. Po protestach na Majdanie i ucieczce prezydenta Janukowycza 27 lutego 2014 r. mianowany p.o. Ministra spraw zagranicznych Ukrainy. 7 listopada 2014 r. jako Nadzwyczajny i Pełnomocny Ambasador Ukrainy złożył listy uwierzytelniające na ręce Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej i oficjalnie rozpoczął misję w Warszawie. Biegle mówi po polsku, angielsku oraz rosyjsku.
Mark Brzezinski
Nadzwyczajny i Pełnomocny Ambasador USA w Rzeczypospolitej PolskiejMark Brzezinski jest Ambasadorem Stanów Zjednoczonych w Polsce. Wcześniej, w latach 2011-2015, pełnił funkcję ambasadora USA w Szwecji. W 2015 roku był pierwszym dyrektorem wykonawczym Arktycznego Komitetu Sterującego Białego Domu. Uprzednio był dyrektorem zarządzającym w Makena Capital Management oraz partnerem w kancelarii prawniczej McGuireWoods LLP. W latach 1999-2001 pracował w Radzie Bezpieczeństwa Narodowego przy prezydencie Clintonie, najpierw jako dyrektor ds. Rosji i Eurazji, a następnie jako dyrektor ds. Bałkanów. Był stypendystą Komisji Fulbrighta w Polsce, w latach 1991-93.
Gediminas Varvuolis
Ambassador at Large ds. Łączności i Inicjatywy Trójmorza, Ministerstwo Spraw Zagranicznych LitwyW latach 2018-2021 Gediminas Varvuolis służył jako Ambasador Litwy w Japonii. Następnie był również akredytowany w Nowej Zelandii, Australii, Singapurze, Indonezji, Malezji, Filipinach oraz w Fundacji ASEAN i Fundacji Azja-Europa. Przed przyjazdem do Japonii był ambasadorem Litwy w Belgii, a następnie w Luksemburgu i Algierii.
Po ukończeniu historii na Wydziale Historii Uniwersytetu w Wilnie oraz Instytutu Nauk Politycznych w Paryżu podjął pracę w Ministerstwie Spraw Zagranicznych Litwy (1995). Pełnił również funkcję Zastępcy Stałego Przedstawiciela w NATO oraz Dyrektora Departamentu Współpracy Transatlantyckiej i Polityki Bezpieczeństwa, Szefa zarządzania kryzysowego i oddziałów ds. NATO.
Odznaczony Medalem Ministerstwa Obrony Litwy (2011), Orderem Zasług Republiki Litewskiej (2011), Krzyżem Rycerskim (2004) oraz Narodowym Orderem Zasługi Francji. (1997).
Konrad Popławski
Kierownik Zespołu Środkowoeuropejskiego, Ośrodek Studiów WschodnichOd 2009 roku w Ośrodku Studiów Wschodnich (OSW) zajmuje się polityką i gospodarką Europy Środkowej i Niemiec. Opublikował ponad 100 analiz i ponad 10 dłuższych raportów dotyczących tych tematów. Przez ponad 10 lat był analitykiem gospodarki Niemiec i obronił doktorat z ekonomii w Szkole Głównej Handlowej. Od 2020 roku na stanowisku kierownika Zespołu Środkowoeuropejskiego w OSW. Był koordynatorem i członkiem zespołów ekspertów przygotowujących analizy dla ministerstw spraw zagranicznych V4.
Gabriela Masłowska
Poseł na Sejm RP, Przewodnicząca Parlamentarnego Zespołu ds. TrójmorzaDoktor ekonomii, pracownik naukowy. Poseł na Sejm RP. Mieszka w Lublinie. Zaangażowana od wielu lat w inicjatywę Trójmorza, Przewodnicząca Zespołu Parlamentarnego ds. Trójmorza w Sejmie RP. Jest zwolennikiem umacniania gospodarstw rodzinnych i polityki prorodzinnej. Domaga się uproszczenia systemu podatkowego, wsparcia polskich przedsiębiorców, kupców i rolników. Mężatka, 2 dzieci.
Remigiusz Nowakowski
Prezes Zarządu Fundacji Dolnośląski Instytut Studiów EnergetycznychOd 2018 prezes zarządu Dolnośląskiego Instytutu Studiów Energetycznych DISE.W latach 2016-2021 wiceprezydent Pracodawców RP. W latach 2018-20 prezes zarządu PILE ELBUD SA. W latach 2016–19 – członek Rady Dyrektorów, EURELECTRIC. W latach 2015-16 – prezes zarządu, TAURON Polska Energia SA i Przewodniczący Rady Nadzorczej Tauron Dystrybucja SA.W latach 2008-2015 i 2020 dyrektor wykonawczy w Fortum, Heating & Cooling, Poland and Baltics. Z wykształcenia magister ekonomii oraz magister prawa – absolwent Wydziału Zarządzania i Informatyki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego.
Artur Soboń
Sekretarz Stanu Ministerstwo FinansówArtur Soboń jest absolwentem Wydziału Humanistycznego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II w Lublinie oraz Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
Związany z Urzędem Miasta Świdnik samorządowiec a następnie Poseł na Sejm RP. Od 9.01.2018 r. kolejno sekretarz stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju, Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, Ministerstwie Aktywów Państwowych, gdzie pełnił funkcję Pełnomocnika Rządu do spraw transformacji spółek energetycznych i górnictwa węglowego, sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologii. 24 stycznia 2022 r. został powołany na stanowisko sekretarza stanu w Ministerstwie Finansów.
Artur Wasil
Prezes Zarządu Lubelski Węgiel “Bogdanka” S.A.W 2002 r. ukończył studia wyższe na Wydziale Górniczym Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, Kierunek – Górnictwo i Geologia, Specjalność – Geotechnika Górnicza. W 2002 r. podjął pracę zawodową w Lubelskim Węglu Bogdanka S.A. gdzie przeszedł szczeble kariery zawodowej od stanowiska stażysty do sztygara oddziałowego oddziału wydobywczego. W 2012 r. podjął pracę w przedsiębiorstwie PRG Linter S.A. na stanowisku Dyrektora ds. Górniczych, a począwszy od 2014 r. objął stanowisko Prezesa Zarządu. Pan Artur Wasil ukończył również studia podyplomowe w zakresie Zarządzania Projektami Europejskimi i Prawa Unii Europejskiej na UMCS w Lublinie. Od 21 marca 2018 r. Prezes Zarządu LW Bogdanka SA.
Jan Szewczak
Członek Zarządu ds. Finansowych, PKN ORLENJest prawnikiem, analitykiem gospodarczym i ekspertem z zakresu finansów, prawa finansowego, bankowości oraz makroekonomii.
Ukończył studia na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, a także studium doktoranckie w Zakładzie Finansów i Prawa Finansowego. Odbył również staże naukowe w Amsterdamie i Pradze.
Przez wiele lat był pracownikiem naukowym i wykładowcą Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wyższej Szkoły Ekonomiczno–Informatycznej (Vistula).
Ma bogate doświadczenie w sektorze finansowym. Zasiadał w Zarządzie Spółki PZU Tower, był głównym ekonomistą Kasy Krajowej SKOK, a także posłem VIII kadencji Sejmu RP, przewodniczącym Podkomisji Stałej ds. Instytucji Finansowych oraz wiceprzewodniczącym Sejmowej Komisji Finansów Publicznych i członkiem Komisji Cyfryzacji.
Jest publicystą ekonomicznym i autorem wielu opinii oraz ekspertyz dotyczących procesów gospodarczych i przekształceń własnościowych.
W kręgu jego zainteresowań znajduje się historia gospodarcza oraz procesy prywatyzacyjne w Polsce i za granicą.
Dr Robert Perkowski
Wiceprezes Zarządu ds. Operacyjnych PGNiG S.AMenedżer, samorządowiec i doktor nauk ekonomicznych. Przewód doktorski zrealizował w Instytucie Nauk Ekonomicznych PAN. Absolwent Wydziału Marketingu i Zarządzania oraz Wydziału Finansów i Bankowości w Prywatnej Wyższej Szkole Businessu i Administracji w Warszawie. Ukończył studia podyplomowe z Analityki Zarządzania w Instytucie Organizacji i Zarządzania w Przemyśle „ORGMASZ”. Jest autorem kilkunastu artykułów naukowych nt. wirtualizacji przedsiębiorstw. W latach 2006-2018 piastował urząd burmistrza Miasta Ząbki, a od 2017 roku był prezesem Zarządu Związku Samorządowców Polskich.
Paweł Cioch
Wiceprezes Zarządu ds. Korporacyjnych, PGE Polska Grupa EnergetycznaDoktor nauk prawnych, menadżer i radca prawny. Przez wiele lat świadczył usługi prawne na rzecz spółek kapitałowych branży produkcyjnej, transportowej i budowlanej, a także jednostek samorządu terytorialnego i jednostek organizacyjnych Skarbu Państwa. Posiada doświadczenie w realizacji nadzoru właścicielskiego w spółkach kapitałowych.
Absolwent Wydziału Prawa, Prawa Kanonicznego i Administracji KUL.
Jest autorem kilkudziesięciu publikacji naukowych z zakresu prawa postępowania cywilnego i prawa cywilnego oraz gospodarczego.
Jacek Janiszek
Wiceprezes Zarządu, Grupa Azoty Zakłady Azotowe “Puławy” S.A.Z puławskimi Zakładami Azotowymi związany jest od 1996 r. Przeszedł w nich właściwie wszystkie szczeble kariery. W zarządzie spółki Grupa Azoty Puławy pracuje – z małą przerwą – od 2016 roku.
Od 4 maja 2020 r. jest wiceprezesem zarządu. Obecnie odpowiada za takie obszary jak: inwestycje, energetyka, wsparcie, logistyka i handel.
Doskonale zna puławskie zakłady. Nieustannie zabiega o ich rozwój. Jest pomysłodawcą wielu cennych inwestycji, które zostały zrealizowane lub są w trakcie realizacji.
Ryszard Madziar
Doradca Wiceprezesa Rady Ministrów Jacka SasinaAbsolwent Wydziału Stosowanych Nauk Społecznych i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego, posiada tytuł Executive Master of Business Administration oraz Doctor of Business Administration. Bogate doświadczenie w administracji publicznej i samorządowej. Pełnił urząd Burmistrza Wołomina w latach 2010-2014, Szefa Gabinetu Politycznego Wiceprezesa Rady Ministrów Jacka Sasina a wcześniej Dyrektora Oddziału Mazowieckiego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, największej agencji płatniczej w Unii Europejskiej.
Obecnie Doradca Wicepremiera Jacka Sasina, zaangażowany w pomoc humanitarną dla Ukrainy.
Dr Michał Laszczkowski
Dyrektor Narodowego Instytutu Konserwacji ZabytkówHistoryk, prawnik, działacz społeczny, menedżer kultury. Był założycielem i wieloletnim prezesem pozarządowej Fundacji Dziedzictwa Kulturowego, która w ostatnich dziesięciu latach prowadziła liczne prace konserwatorskie przy obiektach zabytkowych w Polsce, na Ukrainie, a także na Białorusi, na Łotwie, we Francji, w Mołdawii i we Włoszech. Po agresji Rosji na Ukrainę w 2022 r. koordynował pomoc i zbiórki polskich instytucji kultury na rzecz zabezpieczenia zabytków Ukrainy. Od kwietnia 2022 r. Dyrektor Narodowego Instytutu Konserwacji Zabytków.
Dr Marcin Mazuryk
Dyrektor Departamentu Infrastruktury w Ministerstwie Obrony NarodowejDoktor nauk prawnych, radca prawny, wykładowca akademicki, absolwent studiów MBA, autor kilkudziesięciu publikacji z zakresu prawa administracyjnego i bezpieczeństwa.
Łukasz Turkowski
Koordynator Programu Synergia w Ministerstwie Aktywów PaństwowychZwiązany z sektorem mediów i komunikacji od 2012 roku, obecnie odpowiada za Public Affairs w Grupie PZU. W Ministerstwie Aktywów Państwowych jest Przewodniczącym Zespołu ds. Programu Synergii, który koordynuje współpracę spółek Skarbu Państwa oraz akcje specjalne m.in. wsparcia humanitarnego Ukrainy, służb mundurowych na granicy polsko-białoruskiej, zwalczania skutków pandemii.
Pracował dla kluczowych klientów korporacyjnych w sektorach b2c i b2b w rejonie EMEA. Współwłaściciel pierwszej w regionie CEE agencji gaming marketingu Gameset. Prywatnie zainteresowany geopolityką, rolą współczesnych mediów w globalnej rywalizacji informacyjnej, zagadnieniami suwerenności informacyjnej.
Dr Tomasz Sińczak
Ekspert Fundacji TrójmorzeDoktor nauk humanistycznych, absolwent Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, absolwent studiów MBA na Akademii Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu. Menadżer, analityk i badacz, ekspert Stowarzyszenia Trójmorze, pracownik Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, wcześniej ekspert Narodowego Instytutu Kultury i Dziedzictwa Wsi i doradca Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Członek Rady Młodych Naukowców przy Ministrze Edukacji i Nauki, laureat Nagrody Gdańskiego Oddziału Polskiej Akademii Nauk dla Młodych Naukowców (2017) i Stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (2012).
Przemysław Czarnek
Minister Edukacji i Nauki, dr hab. Prof KULW 2001 roku ukończył studia prawnicze na Wydziale Prawa, Prawa Kanonicznego i Administracji Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. W 2006 roku uzyskał stopień doktora nauk prawnych na podstawie pracy „Zasady państwa prawnego i sprawiedliwości społecznej w praktyce ustrojowej III Rzeczypospolitej Polskiej”, a w 2015 roku stopień doktora habilitowanego nauk prawnych na podstawie dorobku i rozprawy „Wolność gospodarcza. Pierwszy filar społecznej gospodarki rynkowej”. Jest autorem kilkudziesięciu monografii i artykułów naukowych. Specjalizuje się w prawie konstytucyjnym. Jest profesorem Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.
W latach 2015-2019 pełnił funkcję Wojewody Lubelskiego. W tym czasie był zaangażowany we wdrażanie reformy strukturalnej szkół i placówek na terenie województwa oraz aktywnie uczestniczył w debacie nad kształtem reformy edukacji.
W 2019 roku uzyskał mandat Posła na Sejm RP IX kadencji, zdobywając ponad 87 tys. głosów. Jako poseł pełni funkcję m.in. zastępcy przewodniczącego sejmowej Komisji Sprawiedliwości i Praw Człowieka.
19 października 2020 roku powołany na stanowisko Ministra Edukacji i Nauki.
Arkadiusz Robaczewski
Filozof i publicysta, wykładowca akademicki. Założyciel i wieloletni dyrektor Instytutu Edukacji Narodowej. Członek-założyciel Polskiego Towarzystwa Tomasza z Akwinu. Autor programów kształcenia z dziedziny etyki i antropologii filozoficznej oraz licznych publikacji z dziedziny etyki, pedagogiki, filozofii kultury i innych.
prof. dr hab. n. med. Wojciech Załuska
Rektor Uniwersytetu Medycznego w LublinieJest absolwentem UM w Lublinie, specjalistą w zakresie chorób wewnętrznych, nefrologii, zdrowia publicznego, hipertensjologii oraz transplantologii klinicznej. Pełni funkcję kierownika Katedry i Kliniki Nefrologii a od roku 2009 konsultanta wojewódzkiego w dziedzinie nefrologii. W poprzednich kadencjach władz uczelni pełnił funkcje Prodziekana Wydziału Lekarskiego, Dziekana tego wydziału a od roku 2020 objął funkcję Rektora Uniwersytetu Medycznego w Lublinie. Wielokrotny stypendysta zagranicznych ośrodków naukowych (Niemcy, USA), członek wielu prestiżowych międzynarodowych towarzystw naukowych, laureat nagrody naukowej Ministra Zdrowia. W 2016 roku został Ambasadorem Województwa Lubelskiego.
Dr Filip Ludwin
Prorektor ds. kształcenia, Dziekan wydziału prawa - Collegium IntermariumDoktor nauk prawnych, wykładowca akademicki, autor publikacji naukowych, redaktor naczelny czasopisma naukowego “Kultura Prawna”, ekspert i analityk w Konfederacji Inicjatyw Pozarządowych Rzeczypospolitej oraz w Ośrodku Analiz Prawnych, Gospodarczych i Społecznych im. Hipolita Cegielskiego. Jego zainteresowania naukowe i zawodowe dotyczą głównie historii myśli politycznej i prawnej, teorii ustroju, społeczeństwa obywatelskiego, prawa konstytucyjnego, prawa rolnego, filozofii i logiki. W rozprawie doktorskiej zajął się zagadnieniem wpływu nauk przyrodniczych, zwłaszcza biologii ewolucyjnej, na współczesną filozofię polityczną i filozofię prawa. W swojej pracy badawczej zajmował się ponadto m.in. zasadą podziału władzy, zagadnieniem suwerenności ludu, ideowymi fundamentami integracji europejskiej, myślą Jana Jakuba Rousseau, Nicolása Gómeza Dávili, Hansa Kelsena i Antoniego Peretiatkowicza.
Dr hab. MACIEJ SZYMANOWSKI, Prof. PPKE
Dyrektor Instytutu Współpracy Polsko-Węgierskiej im. Wacława FelczakaDziałacz w Solidarności Polsko-Węgierskiej. Absolwent hungarystyki, doktor nauk humanistycznych, dyscyplina historia. Od 2000 r. w Ministerstwie Spraw Zagranicznych jako ekspert ds. Europy Środkowej. W latach 2001-2006 dyrektor Instytutu Polskiego w Budapeszcie, od 2006 do 2010 Instytutu Polskiego w Pradze. Od lutego 2013 r. odpowiadał w MSZ za politykę historyczną. Od sierpnia 2018 r. dyrektor Instytutu Współpracy Polsko-Węgierskiej im. Wacława Felczaka.
Dr hab. Marcin Szewczak, M.A.
Prezes Instytutu Rozwoju Samorządu Terytorialnego Województwa LubelskiegoAdiunkt Katedry Prawa Samorządu Terytorialnego i Nauki Administracji, Wydziału Prawa, Prawa Kanonicznego i Administracji KUL Jana Pawła II. Radca prawny prowadzący własną kancelarię. Prezes Instytutu Rozwoju Samorządu Terytorialnego Województwa Lubelskiego. Absolwent kierunków: prawo (KUL) i stosunków międzynarodowych (UMCS). Posiada tytuł Master of Arts in European Studies and Global Affairs – Uniwersytetu Sante Cuore w Mediolanie oraz Katolickiego Uniwersytetu Petera Pazmany w Budapeszcie. Wykładowca Krajowej Szkoły Administracji Publicznej im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego. W swojej pracy naukowej i zawodowej skupia się na zagadnieniach związanych z prawem samorządu terytorialnego i prawem UE, w szczególności prawem rozwoju regionalnego oraz samorządową współpracą międzynarodową. Przewodniczący Rady Programowej Samorządowego Kongresu Gospodarczego II Forum Regionów Trójmorza.
Władysław Ortyl
Marszałek Województwa PodkarpackiegoUr. 27.06.1954 r. w Mielcu. Absolwent Politechniki Rzeszowskiej. Od 1992 do 1998 r. prezes Agencji Rozwoju Regionalnego MARR S.A. w Mielcu. Od 1998 do 2005 r. radny Województwa Podkarpackiego, członek zarządu i wicemarszałek. Od 2005 r. senator RP, w tym czasie pełnił funkcję sekretarza stanu w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego, a później przewodniczącego senackiej komisji obrony. Członek Komitetu Regionów przy Komisji Europejskiej, a także powołanej przez Prezydenta RP – Narodowej Rady Rozwoju. Marszałek Województwa Podkarpackiego (od maja 2013)
Mykhaylo Golovko
Przewodniczący Tarnopolskiej Rady ObwodowejMykhaylo Golovko urodził się 3 maja 1983 r. w miejscowości Toky w obwodzie tarnopolskim w Ukrainie. Ukraiński polityk, osoba publiczna i polityczna. Posiada tytuł doktora nauk ekonomicznych. Członek partii politycznej Ogólnoukraińskie Zjednoczenie „Swoboda” (Wolność). Deputowany do Rady Najwyższej Ukrainy VII i VIII kadencji. Przewodniczący Tarnopolskiej Rady Obwodowej od 25 listopada 2020 r.
Rostyslav Dobosh
Radny Lwowskiej Rady ObwodowejUrodził się we Lwowie 24 lipca 1976 r.
Aktywny członek ruchu Płast, wolontariusz. Za zbudowanie organizacji został odznaczony Orderem św. Jerzego w brązie. Członek Komitetu Przedsiębiorców Obwodu Lwowskiego. Uczestnik Pomarańczowej Rewolucji i wolontariusz Majdanu 2013-2014. W 2020 – został wybrany deputowanym Lwowskiej Rady Obwodowej VIII zwołania z ramienia partii politycznej „Głos”, której jest członkiem i przewodniczącym frakcji.
Żonaty. Wychowuje dwie córki.
Ádám Karácsony
Wiceprzewodniczący Rady Komitatu Pest, WęgryJest Sprawozdawcą Europejskiego Komitetu Regionów (CoR) w zakresie zmian demograficznych, polityki czystego powietrza oraz strategii UE w zakresie zwalczenie antysemityzmu i wspierania życia żydowskiego. W CoR koordynuje prace Europejskiej grupy Konserwatystów i Reformatorów w Komisji ds. Polityki Społecznej, Edukacji, Zatrudnienia, Badań Naukowych i Kultury (SEDEC). Jest członkiem Kongresu Władz Lokalnych i Regionalnych Rady Europy.
Borys Voloshenkov
Pierwszy Zastępca Przewodniczącego Odeskiej Obwodowej Administracji WojskowejMarcin Chruściel
Prezes Zarządu Instytutu Nowej EuropyAbsolwent studiów doktoranckich z zakresu nauk o polityce na Uniwersytecie Wrocławskim, magister stosunków międzynarodowych i europeistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Doświadczenie zawodowe zdobywał w takich organizacjach jak Europaeum, Instytut Tertio Millennio, Fundacja Projekt PL oraz Nowa Konfederacja. Jego zainteresowania badawcze dotyczą integracji europejskiej, partii regionalnych oraz Grupy Wyszehradzkiej.
Michał Kanownik
Prezes Zarządu Związku Cyfrowa Polska (ZIPSEE), członek Rady ds. Cyfryzacji działającej przy Ministrze Cyfryzacji.Prezes Zarządu Związku Cyfrowa Polska (ZIPSEE) działającego na rynku już 16 lat. Członek Rady ds. Cyfryzacji działającej przy Ministrze Cyfryzacji. Związany z Digital Europe, organizacją zrzeszającą największe w Europie stowarzyszenia sektora ICT, w której dwukrotnie sprawował funkcję Członka Zarządu. Jest inicjatorem ogólnopolskich debat związanych z kwestiami digitalizacji, cyberbezpieczeństwa, 5G oraz nowelizacją prawa m.in. autorskiego, podatkowego, ochrony środowiska oraz w zakresie zamówień publicznych. Wieloletni manager z branży RTV i IT, aktywnie zaangażowany w rozwój i promocję procesu cyfryzacji w Polsce. Skutecznie wspiera merytoryczną i rzetelną dyskusję w obszarach firm – członków Związku Cyfrowa Polska, które stanowią istotną część branży RTV i IT inwestującej w Polsce.
Andrey Bachvarov
Dyrektor ds. Transformacji Cyfrowej, Digital National Alliance, BułgariaDoktor nauk informatycznych specjalizujący się w sztucznej inteligencji. Regularnie zabiera głos w dyskusji na temat możliwości SI w rozwiązywaniu realnych problemów biznesowych. Doświadczony przedsiębiorca w branży odnawialnych źródeł energii oraz sieci dystrybucji energii elektrycznej. Zarządzał inwestycjami o wartości przekraczającej 100 milionów euro w powyższych dziedzinach. Założyciel i inwestor w start-upie analitycznym, wykorzystującym drony do pozyskania danych wizualnych, korzystającym z SI do przetworzenia ich oraz przewidywania i zarządzania w konserwacji infrastruktury sektora energetycznego. Założyciel firmy softwareowej budującej centra R&D dla korporacji i start-upów technologicznych.
Marta Poślad
Dyrektorka ds. polityki publicznej Google w Europie Środkowo-WschodniejDołączyła do Google w 2012 roku. Zanim została szefową ds. polityki publicznej i relacji z rządem w Europie Środkowo-Wschodniej, była odpowiedzialna za kwestie prywatności i bezpieczeństwa w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Socjolożka, absolwentka Uniwersytetu Cambridge i Uniwersytetu Warszawskiego.
Virgilijus Dirma
Dyrektor ds. Unii Europejskiej i Stosunków Międzynarodowych w INFOBALT, LitwaPrzewodniczący Grupy Roboczej ds. Polityki Konsumenckiej w DIGITALEUROPE. Ekspert w zagadnieniach cyfryzacji, gospodarki oraz polityki UE i zielonej energii. Aktywnie działa w tych dziedzinach na Litwie, w krajach bałtyckich oraz całej Inicjatywie Trójmorza i UE.
Justyna Orłowska
Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów ds. GovTech - Szef Centrum GovTech, Pełnomocnik Ministra Edukacji i Nauki ds. Transformacji CyfrowejEkonometryk, finansista, ekspert od zarządzania funduszami. Doświadczenie zdobywała w cenionych na całym świecie spółkach konsultingowych, takich jak Capital One Advisers, Ipopema Securities, Enterprise Investors czy EY, gdzie realizowała szereg projektów związanych z analityką w obszarze bankowości inwestycyjnej. W październiku 2016 roku dołączyła do zespołu doradców Ministra Rozwoju, gdzie była odpowiedzialna za zarządzanie innowacyjnymi projektami cyfrowymi. Pełniła także funkcję doradcy premiera ds. innowacji i finansów. W kwietniu 2018 została mianowana dyrektorem pionierskiego programu GovTech Polska, którego zadaniem jest wdrażanie innowacji i nowych technologii w sektorze publicznym. W marcu 2020 roku powołana na Pełnomocnika Prezesa Rady Ministrów ds. GovTech, a w grudniu 2020 powierzono jej rolę Szefa Centrum GovTech odpowiedzialnego za najważniejsze projekty cyfryzacyjne w Polsce.
Wyróżniona Nagrodą “Cyfrowy Orzeł” Związku Cyfrowa Polska, Nagrodą “Orzeł Innowacji” przyznawanej przez “Rzeczpospolitą” i znalazła się w rankingu 30 przed 30” Forbes 2020r.
DR HAB. MIECZYSŁAW RYBA, PROF. KUL
Członek Zespołu Doradczego Ministerstwa Edukacji i Nauki, wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa LubelskiegoProfesor Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II i Wyższej Szkoły Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu. Nauczyciel akademicki na Katedrze Świata Hiszpańskiego, Polityki i Relacji Międzynarodowych Instytutu Historii Wydziału Nauk Humanistycznych KUL. Prezes Klubu Inteligencji Katolickiej w Lublinie. W latach 2007-2011 członek Kolegium IPN. Od listopada 2020 r. w Zespole Doradczym Ministerstwa Edukacji i Nauki. Członek Kapituły Orderu Odrodzenia Polski. Wieloletni radny miasta Lublina, obecnie wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa Lubelskiego.
Piotr Regulski
Przewodniczący Rady Nadzorczej Grupa Azoty Zakłady Azotowe „Puławy” S.APrzewodniczący Rady Nadzorczej Grupy Azoty Puławy i Dyrektor Departamentu Korporacyjnego Nadzoru Właścicielskiego i Obsługi Prawnej Grupy Azoty. Radca prawny z wieloletnim doświadczeniem w obszarze ładu korporacyjnego, ze szczególnym uwzględnieniem spółek z udziałem Skarbu Państwa. Aktywnie uczestniczy w strategicznych projektach Grupy Kapitałowej Grupa Azoty.
Dariusz Dumkiewicz
Zastępca Prezesa Zarządu LW Bogdanka S.A.W 2002 r. ukończył studia wyższe na Wydziale Prawa i Administracji UMCS w Lublinie – kierunek prawo, studia podyplomowe „Zarządzanie projektami i prawo UE” organizowane przez UMCS i Lubelską Fundację Rozwoju oraz w 2018 r. Master of Business Administration na Politechnice Lubelskiej.
Pan Dariusz Dumkiewicz posiada 16 letnie doświadczenie zawodowe związane z prowadzeniem projektów rozwojowych i inwestycyjnych. W latach 2002-2006 zatrudniony był w Urzędzie Miasta Lublin na stanowiskach kierowniczych związanych z realizacją projektów finansowych ze środków UE. W 2006 r. pełnił rolę doradcy Ministra w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej oraz eksperta ds. Rozwoju Polski Wschodniej w Ministerstwie Rozwoju. W 2007 r. objął stanowisko Dyrektora Departamentu Strategii i Rozwoju w Urzędzie Marszałkowskim woj. lubelskiego. Odpowiedzialny był za negocjacje z Komisją Europejską i finansowanie strategicznych dla województwa inwestycji infrastrukturalnych. Od 2008 r. był Członkiem Zarządu, Wiceprezesem spółek consultingowych doradzających przedsiębiorstwom w szczególności z branży energetycznej. W 2016 r. objął stanowisko Dyrektora Lubelskiego Oddziału PSG sp. z o.o, dystrybutora gazu ziemnego w Grupie Kapitałowej Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A. Od 15 października 2018 r. Zastępca Prezesa Zarządu ds. Rozwoju w LW Bogdanka SA.
Mateusz Wodejko
Wiceprezes Zarządu Poczta Polska S.A.Absolwent SGH oraz Uniwersytetu Warszawskiego. Ekspert w zakresie finansów i bankowości, rachunkowości finansowej i prawa podatkowego. Wiceprezes zarządu PERN S.A. oraz członek zarządu ds. finansowych w Spółce „Operator Logistyczny Paliw Płynnych”. Od 2020 roku wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.
Robert Zapotoczny
CEO, PFR Portal PPK sp. z o.o.Prezes PFR Portal PPK. Współtwórca ustawy o pracowniczych planach kapitałowych. Politolog i ekonomista. Posiada wieloletnie doświadczenie w sektorze ubezpieczeniowym. Początkowo jako dyrektor sprzedaży w wiodących na polskim rynku firmach ubezpieczeniowych, od 2016 członek międzyresortowego zespołu pracującego nad ustawą o pracowniczych planach kapitałowych , w strukturze grupy kapitałowej Polskiego Funduszu Rozwoju. Aktualnie, kierując spółką PFR Portal PPK odpowiada za promowanie długoterminowego oszczędzania w ramach PPK. Pochodzi ze Śląska, w wolnym czasie podróżuje, interesuje się historią.
Dr hab. Arkadiusz Jabłoński, Prof. KUL
Dziekan Wydziału Nauk Społecznych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła IIDr hab. Arkadiusz Jabłoński, prof. KUL– socjolog i filozof społeczny. Kierownik Katedry Teorii Społecznych i Socjologii Rodziny Instytutu Nauk Socjologicznych KUL. Dziekan Wydziału Nauk Społecznych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. Przewodniczący Prezydium Rady Naukowej Instytutu Badań Edukacyjnych przy Ministerstwie Edukacji i Nauki na lata 2021–2025. Redaktor Naczelny „Edukacji”. Inicjator i organizator licznych konferencji i wydarzeń międzynarodowych dotyczących zagadnień społecznych. Główne zainteresowania naukowe koncentrują się na współczesnym rozwoju społeczeństwa wiedzy w wymiarze teoretycznym i metateoretycznym, a także konkretnych przejawach empirycznych.
Michał Grześ
Członek Zarządu Photon Entertainment sp. z o.o.Członek Zarządu Photon Entertainment sp. z o o, startupu, dostawcy robotów edukacyjnych dla Szkół. Absolwent Wydziału Mechanicznego Politechniki Białostockiej (kierunek Automatyka i Robotyka). Trzykrotny laureat Forbes 30under30. Pasjonat podnoszenia kompetencji przyszłości w Edukacji.
Weronika Kuna
Dyrektor ds. relacji z sektorem administracji publicznej i rządem Microsoft Polska“Technologia i jej wpływ na rozwój jednostek, społeczeństwa i państwa to coś, co fascynuje mnie od lat i co stało się również osią mojego rozwoju zawodowego. Jestem dumna, że jestem częścią firmy Microsoft – firmy, którą od dawna obserwuję i podziwiam za to, że jest inspirującym i odpowiedzialnym liderem technologicznym. Cieszę się również, że mogę dołączyć do Microsoft w tak wyjątkowym dla firmy momencie. Mam nadzieję, że moje doświadczenia i pomysły pomogą realizować ambitne cele związane z inwestycją w rozwój Polskiej Doliny Cyfrowej”.
Przed dołączeniem do Microsoft Weronika Kuna pełniła funkcję dyrektor działu Digital & Fintech w CEC Government Relations. Zajmowała się m.in. konsultingiem i doradztwem dla firm w zakresie polityki publicznej, relacji z rządem i komunikacji strategicznej. Była współtwórczynią ImpactCEE, największego polskiego wydarzenia poświęconego gospodarce cyfrowej, gdzie pełniła funkcję szefowej ds. polityki publicznej i spraw rządowych, ściśle współpracując z administracją publiczną w cyfrowej transformacji tego sektora. Pracowała również w Narodowym Banku Polskim jako specjalistka w Departamencie Zagranicznym gdzie współpracowała m.in. z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju (EBRD)
Weronika Kuna jest absolwentką Stosunków Międzynarodowych na Uniwersytecie Wrocławskim oraz na Uniwersytecie Masaryka w Brnie. Była również doktorantką na Wydziale Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego.
Michał Przymusiński
Zastępca Dyrektora IBE ds. Cyfryzacji Nauki i Edukacji Instytut Badań EdukacyjnychMichał Przymusiński jest Zastępcą Dyrektora ds. Cyfryzacji Edukacji i Nauki w Instytucie Badań Edukacyjnych. Odpowiada za rozwój nowych projektów z obszaru rozwoju systemów IT.
Absolwent polonistyki na Uniwersytecie Warszawskim ze specjalizacją animacja kultury. Zajmuje się projektowaniem i wdrożeniami systemów informatycznych. W latach 2017-2022 nadzorował budowę i rozwój głównego portalu administracji publicznej www.gov.pl. Kierował pracami budowy i uruchomienia ogólnopolskiego systemu obsługi Sanepidu – SEPIS (System Ewidencji Państwowej Inspekcji Sanitarnej), procesami automatyzacji obsługi infolinii Narodowego Programu Szczepień oraz infolinii Państwowej Inspekcji Sanitarnej dla obywateli.
Pracował w Ministerstwie Cyfryzacji oraz KPRM jako Zastępca Dyrektora Departamentu Rozwoju Usług. W tym czasie nadzorował uruchomienie pierwszego etapu projektu e-doręczenia (system elektronicznych doręczeń rejestrowanych), style guide dla administracji rządowej, budowę e-usług dla obywateli, scentralizowanego systemu BIP, przygotowanie systemu zdalnej nauki i pracy dla pracowników administracji.
Wcześniej, jako pierwszy dyrektor Ośrodka Nowe Media TVP SA, projektował i wdrażał strategię nadawcy publicznego na obszarze cyfrowych mediów oraz odpowiadał za program TVP HD. W ramach współpracy z polskim oddziałem BBC z ramienia Netii współtworzył witrynę informacyjną nadawcy, jako szef technologii internetowych uruchomił portal Radia Zet oraz zbudował pierwszą stronę internetową HBO Polska. W latach 2010-2011 zasiadał w radzie nadzorczej IAB Polska.
Marek Dietl
Prezes Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w WarszawieAbsolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Tytuł doktora nauk ekonomicznych uzyskał w Instytucie Nauk Ekonomicznych PAN. Podczas studiów doktoranckich odbył staż w University of Glasgow. Od 2012 r. jest adiunktem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (SGH). W latach 2012-2013 odbył staż na Uniwersytecie Ekonomicznym w Essex. Ukończył także specjalistyczne dwuletnie studia w zakresie finansów EY Executive Studies in Finance.
W latach 1999-2008 Marek Dietl pracował w międzynarodowej firmie doradczej Simon-Kucher & Partners, w której przeszedł wszystkie szczeble kariery od praktykanta do prokurenta i lidera warszawskiego biura. W latach 2008-2012 pracował w Krajowym Funduszu Kapitałowym, najpierw jako menedżer inwestycyjny, następnie jako zastępca dyrektora inwestycyjnego.
Marek Dietl zdobył doświadczenie w ponad dwudziestu Radach Nadzorczych, Komisjach Rewizyjnych, Komitetach Inwestycyjnych (Selekcyjnych) m.in. Atende S.A., Banku Gospodarstwa Krajowego, BSC Drukarnie Opakowań S.A., Mercator Medical S.A., Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, PZU Witelo FIZAN.
Marek Dietl podejmował również działalność społeczną i ekspercką jako: Doradca Prezydenta RP, Doradca Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, mediatora w sądzie polubownym przy Komisji Nadzoru Finansowego, Radzie Edukacji Ekonomicznej Narodowego Banku Polskiego, ekspert Business Centre Club oraz Instytutu Sobieskiego. Kierował zespołami ds. Instrumentów Finansowych powołanymi przez Dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Andrzej Jaworski
Prezes zarządu PZU ZdrowieZałożyciel i prezes Izby Gospodarczo Handlowej Rynku Spożywczego, która skupia ponad 120 podmiotów z sektora rolno-spożywczego, od kwietnia 2022 członek zarządu PZU Życie, a od maja 2022 roku prezes zarządu PZU Zdrowie. Wcześniej w latach 2016-2017 związany z Grupą PZU, w której pełnił funkcję członka zarządu. Z sukcesami kierował dużymi przedsiębiorstwami w tym m.in. jako prezes zarządu Grupy VRG, członek zarządu Krajowej Spółki Cukrowej SA, prezes Stoczni Gdańsk SA. Od 2016 roku przewodniczący Rady Instytutu Pamięć i Tożsamość im. Jana Pawła II. Ukończył m.in. studia doktoranckie na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, EMBA na Uniwersytecie Nauk Stosowanych w Dreźnie i WSHiU w Poznaniu. Poseł na Sejm trzech kadencji, przewodniczący Komisji Finansów Publicznych.
Monika Piątkowska
Prezes Izby Zbożowo-PaszowejPrawnik, ekspert w dziedzinie gospodarki i wsparcia przedsiębiorczości, stypendystka Międzynarodowego Programu Wizyt Liderskich Departamentu Stanu USA. Posiada bogate doświadczenie zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym, tj. w administracji rządowej i samorządowej.
Od wielu lat wykorzystuje swoje doświadczenie, konsekwentnie wspierając polskich przedsiębiorców, działając w obszarach dyplomacji gospodarczej, promocji polskiej żywności i bezpieczeństwa żywnościowego.
dr inż. Andrzej Gantner
Wiceprezes zarządu, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności Związku PracodawcówRedaktor naczelny kwartalnika „Food-Lex”, członek Rady Związku Pracodawców i Przedsiębiorców, członek Rady Krajowej Izby Gospodarczej, członek Komitetu nauk o żywności i żywieniu Polskiej Akademii Nauk. Reprezentuje PFPŻ ZP w największej europejskiej organizacji przemysłu żywnościowego Food Drink Europe. Od ponad 20 lat związany z gospodarką żywnościową w zakresie zarządzania, marketingu, public relations, społecznej odpowiedzialności biznesu. Autor licznych publikacji i analiz dotyczących rynku żywności oraz gospodarki żywnościowej.
Michał Moskal
Szef gabinetu politycznego wicepremiera Jarosława KaczyńskiegoUkończył prawo na Uniwersytecie Warszawskim. Obecnie Szef Gabinetu Politycznego Wiceprezesa Rady Ministrów Jarosława Kaczyńskiego, Dyrektor Biura Prezydialnego PiS, Prezes Forum Młodych PiS. Wcześniej pracował w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Ministerstwie Obrony Narodowej. W latach 2015-17 Przewodniczący Zarządu Krajowego Niezależnego Zrzeszenia Studentów.
Marcin Wroński
Zastępca dyrektora generalnego Krajowego Ośrodka Wsparcia RolnictwaAbsolwent Akademii Rolniczej w Poznaniu i Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Ukończył również studia Executive Master of Business Administration. Posiada duże doświadczenie w zarządzaniu firmami prywatnymi i jednostkami administracji publicznej. Był m.in. zastępcą prezesa Agencji Rynku Rolnego w Warszawie i Wojewódzkim Inspektorem Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Bydgoszczy. Autor wielu publikacji, ekspertyz i analiz z zakresu polityki rolnej. Członek m.in. Kujawsko-Pomorskiego Zespołu Porejestrowego Doświadczalnictwa Odmianowego COBORU, Zespołu Doradczego ds. Wsi i Rolnictwa w Kujawsko-Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim w Bydgoszczy i Sektorowej Rady ds. Kompetencji w Handlu w Krajowej Izbie Gospodarczej.
Waldemar Guba
Dyrektor Departamentu Rynków Rolnych w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju WsiOd 2002 r. pracuje w MRiRW zajmując się różnymi aspektami wspólnej polityki rolnej, polityki handlowej oraz planowania strategicznego. Absolwent Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie (1988), Uniwersytetu Londyńskiego (1994) oraz Uniwersytetu w Getyndze (2000), gdzie uzyskał stopień doktora w zakresie ekonomiki rolnictwa.
Andrei Spinu
Wicepremier, Minister Infrastruktury i Rozwoju Regionalnego, Republika MołdawiiPosiada dyplom z administracji biznesowej, od 2018 roku realizuje program magisterski z zarządzania w Harvard University Extension School. W 2019 roku pełnił funkcję Sekretarza Generalnego Rządu Republiki Mołdawii, a w latach 2015–2016 był Wiceministrem Młodzieży i Sportu. Posiada również bogate doświadczenie w sektorze prywatnym, będąc przedsiębiorcą i współzałożycielem organizacji na rzecz rozwoju przedsiębiorczości Dreamups Innovation Campus oraz JCI Kiszyniów.
NIikolay Sabev
Minister Transportu i Komunikacji Republiki BułgariiBułgarski przedsiębiorca, innowator i wizjoner. Jest ekspertem w zakresie modelowania biznesowego i analizy strategicznej. Założyciel grupy logistycznej z marką Econt.
Jego kariera zawodowa w sektorze prywatnym rozpoczęła się w 1993 roku, wcześniej sprawując funkcję na stanowisku dyrektora handlowego w Bułgarskim Państwowym Przedsiębiorstwie Żeglugi Rzecznej.
Nikolay Sabev urodził się w 1960 roku w Ruse.
W 1983 roku ukończył Akademię Marynarki Wojennej im. Nikoli Jonkowa Vaptsarova w Warnie z wyróżnieniem, specjalizując się w nawigacji morskiej. Z powodzeniem ukończył Uniwersytet Gospodarki Narodowej i Światowej w Sofii, specjalizując się w ekonomii i zarządzaniu transportem w 1990 roku.
Ukończył liczne studia podyplomowe. Studiował klasyczne i innowacyjne prace naukowe z zakresu marketingu, finansów, komunikacji i analizy statystycznej. Ostatnio poszerza swoją wiedzę o analizy blockchain i inne innowacyjne technologie.
Jest kompilatorem podręcznika „Dla kapitanów na Dunaju”.
Nikolay Sabev jest głównym darczyńcą Fundacji Miejskiej „Ruse – Miasto Wolnego Ducha”, która finansuje renowację symbolicznych budynków miejskich, programy edukacyjne w kraju i mieście Ruse.
Andrzej Adamczyk
Minister Infrastruktury15 listopada 2019 r. ponownie powołany na stanowisko Ministra Infrastruktury.
Od 2005 r. jest posłem na Sejm RP V, VI, VII, VIII i IX kadencji. Wieloletni wiceprzewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury oraz członek Komisji Łączności z Polakami za Granicą. Uczestniczył w pracach podkomisji: do spraw budownictwa oraz gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej, do spraw monitorowania wykorzystania funduszy Unii Europejskiej oraz do spraw transportu lądowego.
Specjalizuje się w tematyce infrastruktury drogowej i kolejowej oraz budownictwa. W parlamencie zajmował się między innymi rządowym projektem ustawy o drogowych spółkach specjalnego przeznaczenia, zmianą ustawy „Prawo budowlane” oraz projektem ustawy dotyczącej uproszczenia procesu inwestycyjnego w budownictwie mieszkaniowym.
Jako radny powiatu krakowskiego przez dwie kadencje przewodniczył Komisji Infrastruktury.
Jest członkiem Małopolskiej Izby Inżynierów Budownictwa.
Posiada wykształcenie wyższe ekonomiczne.
Oleksandr Kubrakov
Minister Infrastruktury UkrainyUrodził się w 1982 roku w mieście Perszotravensk w obwodzie Dniepropietrowskim.
Edukacja:
1999-2004 – Kijowski Narodowy Uniwersytet Ekonomiczny im. Wadyma Hetmana (specjalność – marketing)
Doświadczenie zawodowe:
2003-2004 – Ekonomista Działu Marketingu Spółki Akcyjnej „PRAVEX BANK” („PRAVEX BANK” JSC).
2004-2006 – Kierownik ds. Badań i Rozwoju, LLC „P5 Commerce”.
2006-2007 – CJSC Kyivstar, Kierownik Departamentu Monitorowania Rynku
2007-2009 – JSCB „Finanse i Kredyt”, Szef Marketingu Strategicznego.
2009-2011 – PJSC „Kyivstar”, Kierownik Działu Fixed Business Marketing.
2014-2016 – Dyrektor Dyrekcji Zarządzania Projektami Infrastruktury Transportowej Przedsiębiorstwa Komunalnego Organu Wykonawczego Administracji Państwowej Miasta Kijowa „Kijowska Agencja Inwestycyjna”.
2015-2016 – Ministerstwo Sprawiedliwości Ukrainy, Kierownik biura projektowego.
2016-2019 – Dyrektor, Zastępca Dyrektora LLC „Miasto dla Ludzi”.
08.2019-12.2019 – Deputowany Rady Najwyższej Ukrainy
11.2019 – 05.2021 – Szef Państwowej Agencji Dróg Samochodowych Ukrainy (Ukravtodor).
20 maja 2021 r. został mianowany Ministrem Infrastruktury Ukrainy.
Linda Medne
Sekretarz Stanu w Ministerstwie Transportu i Komunikacji Republiki ŁotewskiejEkonomista, przedsiębiorca i polityk, docent na Łotewskim Uniwersytecie Rolniczym. Posiada doktorat z ekonomii. Obecnie jest posłanką do 13. Parlamentu (Saeima) Republiki Łotewskiej, członek Nowej Partii Konserwatywnej. Pracując w Saeimie, aktywnie uczestniczyła w pracach Komisji Spraw Zagranicznych, Komisji Gospodarczej, Rolnej, Środowiskowej i Polityki Regionalnej. Wcześniej, radna Rady Miasta Rygi, a także doradca Ministra Edukacji i Nauki.
Julius Skačkauskas
Wiceminister Transportu i Komunikacji Republiki LitewskiejPełni funkcję Wiceministra Transportu i Komunikacji Republiki Litewskiej od 23 lutego 2021 r. W latach 2012-2021 pracował w sektorze prywatnym i był ekspertem w zakresie marketingu i rozwoju biznesu w „LG Electronics”. W latach 2006-2011 Pan Skačkauskas sprawował kilka funkcji w Biurze Rządu Republiki Litewskiej i Ministerstwie Spraw Zagranicznych Republiki Litewskiej.
ADRIAN GEORGE FOGHIS
Sekretarz Stanu w Ministerstwie Transportu i Infrastruktury RumuniiUzyskał mandat Sekretarza Stanu w Ministerstwie Transportu i Infrastruktury Rumunii w lutym 2021 r. – oczekiwany rezultat 9-letniego bogatego doświadczenia w projektach infrastrukturalnych jako dyrektora generalnego rodzinnego obszaru metropolitalnego Oradea County, a później Krajowej Rumuńskiej Federacji Obszarów Metropolitalnych i Aglomeracji Miejskich.
Posiada tytuł licencjata w dziedzinie nauk politycznych i socjologii, a także zarządzania i ekonomii. Jego portfolio zawodowe obejmuje m.in. międzynarodowe doświadczenie na stanowisku Kierownika Programu w Programie Współpracy Transgranicznej VATI JTS Rumunia Węgry.
Jako Sekretarz Stanu w Ministerstwie Transportu i Infrastruktury był w 2021 roku koordynatorem transportu lotniczego i infrastruktury zdrowotnej, a od początku 2022 roku koordynuje transport drogowy i bezpieczeństwo ruchu drogowego, Inicjatywy Trójmorza oraz Międzynarodowego Szlaku Transportowego Morze Czarne – Morze Kaspijskie.
Ioannis Xifaras
Sekretarz Generalny ds. Transportu w Ministerstwie Infrastruktury i Transportu Republiki GrecjiLicencjonowany inżynier, absolwent Szkoły Inżynierii Elektrycznej i Komputerowej Uniwersytetu Demokryta w Tracji. Posiada tytuł MBA-international uzyskany na Uniwersytecie Ekonomicznym w Atenach oraz tytuł magistra w dziedzinie informatyki, telekomunikacji i sieci na Uniwersytecie w Tesalii.
Posiada doświadczenie w projektach infrastrukturalnych, transportowych, energetycznych, specjalistycznych systemów elektromechanicznych oraz w infrastrukturze inteligentnych aplikacji. Jako konsultant techniczny ERGOSE brał udział w realizacji projektów, przetargach i zarządzaniu projektami kolejowymi, ze szczególnym uwzględnieniem elektromobilności i systemów sygnalizacji. Pracował jako Kierownik Projektu w Intrakat. Ponadto był inżynierem nadzorującym projekty budowlane dla Krajowego Operatora Przesyłu Energii, w tym w pierwszej fazie połączenia międzysystemowego Cyklad z Grecją kontynentalną.
Był współpracownikiem naukowym Narodowego Centrum Badań i Technologii (CERTH). Współpracował z Uniwersytetem w Tesalii w celu prowadzenia kursu „Projektowanie techniczne i elektryczne”. Jest także członkiem Izby Technicznej Grecji.
Dr Piotr Kuszewski
Prezes Zarządu PTE PZU SADr Piotr Kuszewski jest Prezesem Zarządu PTE PZU SA. Pełni też funkcję adiunkta w Instytucie Bankowości SGH oraz kierownika Podyplomowych Studiów Compliance w SGH. Ukończył Northwestern University oraz Szkołę Główną Handlową. Był CFO Grupy Digital Care, regionalnym menedżerem grupy ubezpieczeniowej April. Wcześniej pracował w Banku Gospodarstwa Krajowego i był wiceprezesem oraz CFO PZU Życie SA. Zasiadał w radach nadzorczych PGE Dom Maklerski, Krajowego Funduszu Kapitałowego, Krakowskiej Fabryki Armatur i PZU Asset Management.
Marcin Gomoła
Wiceprezes Zarządu spółki PZU Zdrowie S.A. oraz członek Rady Nadzorczej Polnord S.A. oraz Vistula Retail Group S.A.W 1996 został absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Odbył następnie kursy menedżerskie, a w 2021 ukończył studia typu MBA w Instytucie Nauk Ekonomicznych PAN. Zasiadał w Sądzie Polubownym I kadencji przy Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, a następnie w Sądzie Polubownym przy Komisji Nadzoru Finansowego. W 2006 został powołany na stanowisko zastępcy przewodniczącego Komisji Nadzoru Finansowego, odpowiedzialnego za rynek finansowy i politykę międzysektorową. Później podjął pracę na stanowiskach menedżerskich w Ernst & Young i T-Mobile Polska. Przewodniczył komisjom ds. compliance w Polsko-Niemieckiej Izbie Przemysłowo-Handlowej oraz Giełdzie Papierów Wartościowych. Następnie został prezesem i członkiem zarządów spółek z branży deweloperskiej inwestycyjnej (m.in. grupy kapitałowej Polnord). Obecnie pełni funkcję wiceprezesa Zarządu spółki PZU Zdrowie S.A. oraz członka Rady Nadzorczej Polnord S.A. oraz Vistula Retail Group S.A. w Krakowie.
Wojciech Krysztofik
Dyrektor Departamentu Nadzoru w Ministerstwie Aktywów PaństwowychRadca prawny, obecnie dyrektor Departamentu Nadzoru w Ministerstwie Aktywów Państwowych odpowiadającym m.in. za projekt budowy Krajowej Grupy Spożywczej S.A. Jest absolwentem Wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstoku. Ukończył aplikację radcowską przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Specjalizuje się w prawie korporacyjnym, procesie inwestycyjnym i obsłudze przedsiębiorstw. Ponadto w swojej dotychczasowej praktyce zajmował się również prawem energetycznym oraz transakcjami fuzji/przejęć i badaniem due diligence będąc członkiem zespołów doradczych w największych tego typu transakcjach ostatnich lat w Polsce.
Paweł Kuśmierowski
Partner Associate, Lider Konsultingu Life Science and Healthcare, Deloitte DigitalPaweł Kuśmierowski posiada doświadczenie menedżerskie oraz konsultingowe. Tworzył i wdrażał strategie rozwoju firm, prowadził duże programy transformacyjne, mające na celu poprawę obsługi klienta, a także uruchamiał nowe linie biznesowe. Zarządzał sprzedażą, marketingiem, technologią i przeprowadzał akwizycje. W ostatnich latach w roli członka zarządu PZU Zdrowie oraz jako wiceprezes firmy Neuca odpowiadał za rozwój badań klinicznych, opieki cyfrowej, telemedycyny, e-commerce, ubezpieczeń i przychodni. W Deloitte Paweł Kuśmierowski odpowiada za rozwój praktyki konsultingowej w obszarze ochrony zdrowia.
Marcin Kania
Dyrektor Generalny Wieniawski Hotel Lublin/ Wieniawski CateringMagister gastronomii i hotelarstwa Wyższej Szkoły Hotelarstwa i Gastronomii w Poznaniu.
Skuteczny strateg i lider, który potrafi szczerze zaangażować swój zespół w misję i wizję marki.
Największy nacisk kładzie na procesy w sektorze konferencji, kongresów i targów co pomaga mu skutecznie kreować rynek sektora MICE.
W sposób zaplanowany łączy ogniwa usług zgromadzonych wokół hotelu.
Relacje traktuje jako klucz do sukcesu w branży turystycznej.
Doświadczenie zdobyte we Francji pozwala mu na kreowanie rynku eventovego od strony kulinariów.
W swoim portfolio posiada organizację gastronomiczną dużych spotkań o znaczeniu ogólnopolskim i międzynarodowym m.in.: Szczyt NATO 2016 w Warszawie czy Szczyt UNESCO 2017 w Krakowie.
Michał Mulawa
Wicemarszałek Województwa LubelskiegoJest absolwentem Wydziału Politologii UMCS o specjalności samorząd terytorialny i polityka lokalna oraz studiów podyplomowych z zakresu psychologii komunikacji społecznej na Wydziale Psychologii UMCS. Ponadto ukończył liczne kursy i szkolenia z programowania i pozyskiwania funduszy zewnętrznych, m. in. z Unii Europejskiej, OBWE, Europejskiego Obszaru Gospodarczego, mechanizmów szwajcarskich oraz funduszy tzw. ambasadorskich.
Ekspert w zakresie programowania rozwoju regionalnego i lokalnego. Radny województwa lubelskiego dwóch kadencji. Był doradcą Ministra Pracy i Polityki Społecznej, dyrektorem Kancelarii Marszałka Województwa Lubelskiego, wykładowcą akademickim, pełnomocnikiem ds. pozyskiwania funduszy zewnętrznych oraz rzecznikiem burmistrza Kraśnika.
Robert Głowacki
Prezes Zarządu, Targi Lublin S.A.Absolwent Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej i Politechniki Lubelskiej (MBA). Posiada ponad 15-letnie doświadczenie na stanowiskach Dyrektora ds. Finansowych i Ekonomiczno-Handlowych oraz Dyrektora Marketingu w spółkach produkcyjnych, gdzie odpowiadał za rozwój sprzedaży w Polsce i za granicą. Od 2015 roku zasiada w Zarządzie Targów Lublin S.A.
Nina Ermenc Pangerl
Członek Zarządu Targów w Celje, SłoweniaNina Ermenc Pangerl po ukończeniu studiów magisterskich w Salamance w Hiszpanii i studiów magisterskich w Sienie we Włoszech rozpoczęła karierę poza Słowenią. Po okresie pracy w DCAF Genewa wróciła do Słowenii i rozpoczęła pracę w Celje Fair PLC, największym organizatorze targów i wystaw w Słowenii. Rozpoczynała w sprzedaży i organizacji targów, wystaw i imprez. Specjalizowała się w relacjach zewnętrznych oraz internacjonalizacji targów i wystaw. Przygotowywała strategie marketingowe i PR dla promocji i sprzedaży usług, a także poświęciła dużo czasu na przygotowanie i optymalizację strategii komunikacji dla dużych wydarzeń. Podczas wieloletniej działalności targowo-wystawienniczej zdobyła szeroką wiedzę na temat funkcjonowania obiektów wystawienniczych, rozwoju ekspozycji oraz perspektyw branży na przyszłość. Od 2014 r. jest członkiem zarządu Celje Fair, a od 2020 r. wiceprezesem zarządu. Prywatnie mama dwójki dzieci, aktywna, bardzo kreatywna pasjonatka podróży.
Radoslav Klepáč
Dyrektor ds. Relacji Zewnętrznych i KomunikacjiHubert Grzegorczyk
Sekretarz Izby Gospodarczo Handlowej Rynku SpożywczegoWspółzałożyciel i Sekretarz Izby Gospodarczo Handlowej Rynku Spożywczego. Absolwent politologii na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, podyplomowych studiów polityka gospodarcza, finanse i bankowość na Akademii Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu, Executive MBA w Wyższej Szkole Handlu i Usług w Poznaniu. Od października 2020 roku Dyrektor Oddziału Malbork Elewarr Sp. z o.o. Wcześniej pracował m.in. w Krajowej Spółce Cukrowej S.A., Lechii Gdańska S.A. Członek Funduszu Promocji Ryb, zwolennik patriotyzmu gospodarczego.
Prof. zw. dr hab. Roman Niżnikowski
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, Wydział Nauk o Zwierzętach, Katedra Szczegółowej Hodowli Zwierząt.Prof. zw. dr hab. Roman Niżnikowski – urodził się 27.10.1953 roku w Warszawie. Studia ukończył w 1977 roku na Wydziale Zootechnicznym SGGW. Uzyskał stopień doktora nauk rolniczych w r. 1981, dr hab. w r. 1989, tytuł profesora w r. 1996. Od 2001 roku został mianowany na stanowisko profesora zwyczajnego na którym pracuje do dnia dzisiejszego. Od roku 2020 pracuje również na stanowisku głównego specjalisty w Narodowym Instytucie Kultury i Dziedzictwa Wsi. Pełnił w latach 2001-2007 funkcję Vice-prezydenta Komisji Hodowli Owiec i Kóz EAAP, w latach 2007-2011 roku został wybrany w skład Councilu EAAP, od 2014 roku pełni funkcje Vice-prezydenta Grupy Roboczej ds. Włókien Naturalnych EAAP, jest członkiem Międzynarodowego Komitetu Naukowego ds. Użytkowania Mlecznego Małych Przeżuwaczy ICAR od 1998 roku. Od 2017 roku jest członkiem i przewodniczącym Rady Naukowej Instytutu Ochrony Środowiska – PIB, członkiem Rady Naukowej Instytutu Zootechniki – PIB oraz członkiem Rady Naukowej Instytutu Uprawy, Nawożenia i Gleboznawstwa – PIB (od 27.02.2019 – członek Komisji ds. Działalności Badawczej i Rozwoju Instytutu). W roku 2021 został członkiem Rady Naukowej Polskiego Klubu Ekologicznego oraz Rady Naukowej II i III Kongresu Regionów Trójmorza. Jest autorem/współautorem ogółem 605 publikacji, w tym 289 monografii i rozpraw, 124 doniesień i komunikatów naukowych, 155 artykułów przeglądowych i popularnonaukowych, 23 książek, 14 maszynopisów nie publikowanych.
Leszek Kowalczyk
Radny Województwa LubelskiegoLeszek Kowalczyk – absolwent Akademii Rolnicze w Lublinie na Wydziale Techniki Rolniczej oraz słuchasz Szkoły Głównej Gospodarstwa Wielkiego w Warszawie. Przedsiębiorca, samorządowiec. Od 25 lat prowadzi działalność gospodarczą z zakresu instalacji chłodniczych i mroźniczych. Wykonawca linii do schładzania i mrożenia produktów w przedsiębiorstwach spożywczych, w tym rolnych. Radny Sejmiku Województwa Lubelskiego, Wiceprzewodniczący Komisji Budżetowej, członek Komisji Rozwoju Wsi i Ochrony Środowiska. Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej WFOŚiGW w Lublinie. Koordynował m.in. wdrażanie rządowego programu „Czyste Powietrze”.
dr Daniel Alain Korona
Prezes Zarządu Elewarr Sp. z o. o.Dr Daniel Alain Korona, urodził się 19 marca 1963 roku w Warszawie, działacz opozycji antykomunistycznej, doktor nauk ekonomicznych na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 1994-2007 pracownik naukowy Instytutu Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk, wykładowca kilku uczelni wyższych. Reprezentował obywateli w postępowaniach podatkowych, administracyjnych i sądowych. Od 2008 r. prezes dyrektor generalny Stowarzyszenia Polskie Euro 2012, członek rady nadzorczej, przewodniczący rady a następnie Prezes Zarządu Elewarr w 2006/2007 r. i ponownie Prezes Spółki od 1 listopada 2018 roku.
Marcin Majerowski
Wiceprezes Zarządu Powszechnego Towarzystwa Emerytalnego PZU SA.Wiceprezes Zarządu PTE PZU SA. Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego (kierunki Finanse i Bankowość oraz Informatyka i Ekonometria) i Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego (kierunek Prawo). Ukończył studia doktoranckie na Uniwersytecie Gdańskim oraz program Executive MBA w Wyższej Szkole Handlu i Usług w Poznaniu, gdzie uzyskał tytuł MBA. W latach 2009 – 2016 pracował w Urzędzie Komisji Nadzoru Finansowego, gdzie zajmował się prowadzeniem inspekcji w podmiotach rynku ubezpieczeniowego i emerytalnego, a następnie procesów przedaplikacyjnych i aplikacyjnych modeli wewnętrznych do wyznaczania kapitałowego wymogu wypłacalności. Reprezentował UKNF w grupach Roboczych EIOPA i kolegiach organów nadzoru. Od 2016 w Grupie PZU. W latach 2016 – 2020, pełnił funkcję Członka Zarządu oraz Dyrektora Departamentu Ryzyka i Zgodności AAS Balta, największego zakładu ubezpieczeń na Łotwie.
Tomasz Olenderek
Członek Zarządu Krajowej Spółki Cukrowej S.A.Absolwent Wydziału Administracji Szkoły Wyższej im. P. Włodkowica w Płocku oraz Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył także studia podyplomowe na Wydziale Zarządzania Finansami i Marketingu Politechniki Warszawskiej oraz „Psychologia w Biznesie” w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu.
Od początku pracy zawodowej związany był z „Cukrownią Borowiczki” w Płocku, w której pracował na stanowisku Kierownika Działu Handlowego. Sprawował także funkcję wiceprzewodniczącego Komisji Zakładowej NSZZ „Solidarność” Pracowników KSC „Polski Cukier” S.A. W latach 2004-2006 był Członkiem Rady Nadzorczej KSC S.A. wyłonionym z ramienia pracowników. W latach 2006-2018 oraz od 2019 r. do chwili obecnej pełni funkcje Członka Zarządu KSC S.A.
W 2020 roku został uhonorowany odznaką „Zasłużony dla Rolnictwa”.
dr hab. Krzysztof Łyskawa
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Instytut Finansów, Katedra UbezpieczeńAdiunkt w Katedrze Ubezpieczeń Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Dyrektor Biura Ubezpieczeń Rolnych w Mentor SA. Od początku pracy na Uniwersytecie Ekonomicznym wykładał bardzo różne przedmioty, a większość z nich koncentruje się na technicznym wymiarze funkcjonowania sektora ubezpieczeniowego. Od 1998 roku pracuje na rynku ubezpieczeń, w firmach brokerskich. Zajmuje się przygotowaniem i serwisem programów ubezpieczeniowych dla gałęzi przemysłu: produkcji, usług, medycyny oraz rolnictwa. Jest autorem ponad 100 prac w dziedzinie ekonomii i finansów. Uczestniczył we wdrażaniu projektu utworzenia towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych oraz opracowywaniu nowych produktów dla rolnictwa. Pracował aktywnie przy realizacji projektów naukowych z zakresu ubezpieczeń rolnych w Polsce (w tym w ramach Gospostrateg) i we Włoszech. Od lutego 2017 roku członek Zespołu ds. Ubezpieczeń Upraw funkcjonującego przy Ministrze Rolnictwa i Rozwoju Wsi, ekspert Krajowej Rady Izb Rolniczych w zakresie ubezpieczeń w rolnictwie, reprezentant polskich rolników w Komitecie Copa Cogeca (Zespół ds. Ubezpieczeń i Zarządzania Ryzykiem).
dr Aleksandra Stanek-Kowalczyk
Dyrektor Zarządzająca SAPERE, Szkoła Główna HandlowaEkspertka w dziedzinie odpowiedzialnego zarządzania i zrównoważonego rozwoju. Specjalizuje się w projektach strategicznych, zarządzaniu relacjami z kluczowymi interesariuszami, odpowiedzialnej sprzedaży, ujawnianiu danych niefinansowych, etyce oraz zarządzaniu wpływem organizacji na otoczenie.
Adiunkt w Instytucie Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Przez ostatnie dziewięć lat związana z firmami doradczymi z B4. Zrealizowała kilkadziesiąt projektów doradczych dla największych podmiotów i grup kapitałowych działających w Polsce oraz na rynkach zagranicznych.
Była autorką programu i opiekunem merytorycznym jednego z pierwszych programów studiów podyplomowych w Polsce dotyczących społecznej odpowiedzialności biznesu w Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie Członek Stakeholder Council Global Reporting Initiative (GRI), wiceprzewodnicząca Rady Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży.
dr hab. Grzegorz Grzywaczewski
Prezes Zarządu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w LubliniePrezes Zarządu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie. Fundusz wdraża ogólnopolskie, priorytetowe programy m.in. „Ogólnopolski program regeneracji środowiskowej gleb poprzez ich wapnowanie”; „Agroenergia Część 1) Mikroinstalacje, pompy ciepła i towarzyszące magazyny energii”; „Czyste Powietrze”. Poza tym wykładowca akademicki, naukowiec – autor monografii i publikacji w czasopismach krjowych i międzynarodowych, m.in. Science, Urban Forestry & Urban Greening, Global Ecology and Conservation, PLosOne. Członek Państwowej Rady Ochrony Przyrody oraz Przewodniczący Rady Naukowej Poleskiego Parku Narodowego i Regionalnej Rady Ochrony Przyrody.
Mateusz Kowalski
Wiceprezes Zarządu Pekao Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych S.A. Pekao TFIPosiada doświadczenie we współpracy z klientami korporacyjnymi, spółkami zależnymi oraz zagranicznymi. Dotychczas pełnił funkcję dyrektora Pionu Sprzedaży Klientów Sektora Publicznego i Zrównoważonego Rozwoju w Pekao TFI. Pracował również w Banku Pekao S.A. w Departamencie Sektora Publicznego. Wcześniej swoje doświadczenie zawodowe zdobywał w KGHM Polska Miedź – na stanowisku dyrektora Departamentu Zarządzania Aktywami, zaś poprzednio na stanowisku kierownika i głównego specjalisty w Wydziale Nadzoru Korporacyjnego Spółek Krajowych. Pracował również w Biurze Zarządu Agencji Rozwoju Przemysłu.
Jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego na Wydziale Prawa i Administracji, gdzie uzyskał tytuł magistra na kierunku prawo. Ukończył również studia podyplomowe „Akademia Spółek” oraz „Prawo i Ekonomia Rynku Kapitałowego” w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Justyna Majsnerowicz
Wiceprezes Zarządu Grupa Azoty Zakłady "Puławy" S.A.Wiceprezes zarządu Grupy Azoty Puławy od 26 maja 2022 r. Doświadczona menadżerka – zasiadała w zarządach oraz licznych radach nadzorczych. Od 2006 r. związana z Grupą Kapitałową KGHM Polska Miedź, gdzie m.in. nadzorowała portfel spółek zależnych Grupy. Pracowała też w Grupie Azoty S.A. i w LW „Bogdanka” S.A. W Grupie Azoty Puławy odpowiada za obszary: finansów i kontrolingu, technologie i rozwój, relacje inwestorskie oraz sprawy dotyczące ESG.
Krzysztof Golubiewski
Członek Zarządu PKP S.A.Absolwent Wydziału Nauk Ekonomicznych SGGW oraz Master of Business Administration przy Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu.. Od 2001 roku zawodowo związany był z PKO Bankiem Polskim, gdzie pełnił funkcję Dyrektora Departamentu Sieci i Optymalizacji Procesów, a następnie Dyrektora Centrum Administracji. Od 2016 r. zaangażowany jest w program „Od papierowej do cyfrowej Polski”, realizowany przez Ministerstwo Cyfryzacji oraz Ministerstwo Rozwoju. Jest uczestnikiem rady ekspertów IT przy Ministrze Zdrowia. Współpracuje z Instytutem Badań Rynku, Konsumpcji
i Koniunktur w zakresie projektów „Polska Cyfrowa” oraz „Opieka Zdrowotna”. Brał udział w projektach: Konstytucja dla Biznesu, Program zwalczania nadużyć podatkowych i Zwiększenia obrotu bezgotówkowego. W lipcu 2018 r. objął stanowisko Członka Zarządu PKP S.A.W 2021 roku ukończył Podyplomowe Studia Zarządzanie Finansami Przedsiębiorstwa w SGH.
Marlena Gołębiowska
starszy analityk Instytutu Europy Środkowej, pracownik naukowy KULAnalityk ds. międzynarodowych stosunków gospodarczych Instytutu Europy Środkowej. Pracownik naukowo-dydaktyczny w Instytucie Ekonomii i Finansów Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. Autorka publikacji naukowych poświęconych gospodarkom regionu Europy Środkowej, w tym autorskiej monografii: High-tech w Europie Środkowej. Znaczenie sektora zaawansowanych technologii w dekadzie pomiędzy kryzysami, „Prace Instytutu Europy Środkowej” 2020, nr 12.
dr hab. Agnieszka Orzelska-Stączek
prof. ISP PAN, ekspert ds. Inicjatywy TrójmorzaEkspert ds. Inicjatywy Trójmorza, kierownik Zakładu Europy Środkowo-Wschodniej i Badań Postsowieckich w Instytucie Studiów Politycznych Polskiej Akademii Nauk. Absolwentka Instytutu Stosunków Międzynarodowych Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkoły Głównej Handlowej, studiowała także w Institut d’Etudes Politiques de Paris.
dr Vít Dostál
Dyrektor Wykonawczy Stowarzyszenia Spraw Międzynarodowych (AMO)Pracuje dla AMO od 2006 r. W tym czasie był autorem lub redaktorem wielu publikacji dotyczących czeskiej polityki zagranicznej oraz współpracy w regionie Europy Środkowej. Aktywnie reprezentuje AMO na konferencjach i w mediach.
Studia doktoranckie ukończył na kierunku europeistyka na Uniwersytecie Masaryka w Brnie w 2017 r. przygotowując rozprawę na temat Paradyplomacja czeskich województw: regiony jako aktorzy polityki międzynarodowej. Studiował i odbył staże w Warszawie i Brukseli.
dr Andrzej Pukszto
litewski historyk, politolog, publicysta i dziennikarz narodowości polskiejHistoryk i politolog związany z Uniwersytetem Witolda Wielkiego w Kownie. W latach 2009 – 2020 kierownik Katedry Politologii na wspomnianym uniwersytecie. Jest członkiem Litewskiego Towarzystwa Nauk Politycznych. Kierownik Stacji Studium Europy Wschodniej Uniwersytetu Warszawskiego w Wilnie, badacz wizytujący Studium (od stycznia 2020 r.). Aktywny komentator życia politycznego na Litwie i wydarzeń międzynarodowych. Jego zainteresowania naukowe koncentrują się wokół historii i polityki krajów Europy Ṡrodkowej i Wschodniej.
Miklós Mitrovits
historyk, polonistaOd 2014 r. jest pracownikiem naukowym Instytutu Historii Węgierskiej Akademii Nauk, a od 2019 r. starszym pracownikiem naukowym Instytutu Europy Środkowej Uniwersytetu Służby Publicznej w Budapeszcie. Jest także wykładowcą slawistyki na Katolickim Uniwersytecie Petera Pázmánya.
Jego główne zainteresowania badawcze: historia Europy Wschodnio-Środkowej w XX w., stosunki węgiersko-polskie w XIX-XX w. Jest autorem wielu monografii i redaktorem zbiorów dokumentów.
dr Łukasz Lewkowicz
kierownik Zespołu Wyszehradzkiego w Instytucie Europy Środkowej, pracownik naukowy UMCSDoktor nauk humanistycznych w zakresie nauk o polityce. Adiunkt w Katedrze Myśli Politycznej Instytutu Nauk o Polityce i Administracji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Starszy analityk w Zespole Wyszehradzkim Instytutu Europy Środkowej. Zainteresowania badawcze: historyczne i współczesne stosunki polsko-słowackie, polityka zagraniczna Słowacji, funkcjonowanie Grupy Wyszehradzkiej i Inicjatywy Trójmorza, współpraca transgraniczna w Europie Środkowej, komunikowanie polityczne, myśl geopolityczna. Praktykant w Ambasadzie RP w Bratysławie. Odbył staże naukowe na Słowacji, w Czechach i na Litwie. Autor licznych artykułów naukowych i książek, w tym monografii autorskich: Euroregiony na pograniczu polsko-słowackim. Geneza i funkcjonowanie, Lublin 2013; Federacja Rosyjska w polityce wewnętrznej i zagranicznej Republiki Słowackiej (1993-2020), Lublin 2020; Współpraca transgraniczna państw Grupy Wyszehradzkiej: uwarunkowania, struktury, perspektywy, „Prace Instytutu Europy Środkowej” 2020, nr 13.
Zbigniew Wojciechowski
Wicemarszałek Województwa LubelskiegoNadzoruje regionalną politykę rozwoju województwa lubelskiego oraz gospodarkę. Prawnik, samorządowiec, przedsiębiorca i działacz społeczny. Dwukrotnie Wiceprezydent Miasta Lublin (1998 – 2002) i (2010- 2011). Wiceprzewodniczący Rady Miasta Lublin (2002-2006). Poseł na Sejm VI kadencji. Doktor honoris causa Lwowskiej Akademii Sztuki oraz Państwowego Uniwersytetu Pedagogicznego im. Iwana Franki w Drohobyczu. Wykładowca akademicki.
Bogdan Kawałko
Dyrektor Departamentu Strategii i Rozwoju UMWL w LublinieCzłonek Zespołu ds. Zintegrowanej polityki rozwoju Polski i Europy KPZK PAN, Członek Komitetu Monitorującego RPO WL (2007 – 2013 i 2014 – 2020), Komitetu Monitorującego Program PBU oraz PO Polska Wschodnia (od 2008), Wicewojewoda Zamojski (1990 – 1998) i doradca Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi (1999 – 2001). Autor około 100 artykułów, opracowań i ekspertyz z zakresu strategii i polityki regionalnej, współpracy transgranicznej oraz zarządzania w administracji publicznej. Od 1999 roku wykładowca akademicki.
Sławomir Tokarski
Dyrektor ds. Europejskiej Współpracy Terytorialnej, makroregionów, Interreg i wdrażania programówUzyskał stopień doktora w Europejskim Instytucie Uniwersyteckim we Florencji w 1995 roku. Wkroczywszy w szeregi polskiej administracji państwowej, koordynował prace zespołu w zakresie przygotowań do negocjacji akcesyjnych wraz z analizą polityki dla Głównego Negocjatora. W 2004 roku dołączył do Komisji Europejskiej jako Członek Gabinetu Komisarza ds. Polityki Regionalnej. W 2009 roku został kierownikiem jednostki zajmującej się polityką gospodarczą i koordynacją funduszy unijnych w Dyrekcji Generalnej ds. Gospodarki Morskiej i Rybołówstwa. W marcu 2012 roku został Dyrektorem ds. Obrony, Lotnictwa i Przemysłu Morskiego w Dyrekcji Generalnej ds. Przedsiębiorstw i Przemysłu, natomiast w latach 2016 – 2021 był Dyrektorem ds. Innowacji i Zaawansowanej Produkcji w Dyrekcji Generalnej ds. Rynku Wewnętrznego, Przemysłu, Przedsiębiorczości i MŚP.
W 2021 roku dołączył do Dyrekcji Generalnej ds. Polityki Regionalnej i Miejskiej jako Dyrektor ds. Europejskiej Współpracy Terytorialnej, Makroregionów, Interreg i Wdrażania Programów.
Rafał Baliński
Dyrektor Departamentu Współpracy Terytorialnej w Ministerstwie Funduszy i Polityki RegionalnejEuropejską Współpracą Terytorialną (programy Interreg) zajmuje się od 2005 r. Koordynował pracę wydziału odpowiedzialnego za system zarządzania i kontroli dla programów zarządzanych przez Polskę. W latach 2011-2017, jako zastępca dyrektora departamentu, nadzorował programy transgraniczne na zachodniej i wschodniej granicy. Jako ekspert w projekcie twinningowym wspierał przygotowanie Chorwacji do udziału w programach Interreg. Od 2017 roku kieruje pracami departamentu odpowiedzialnego za realizację programów Interreg z udziałem Polski.
Prof. Wiesław Oleszek
Dyrektor Instytutu Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa – Państwowy Instytut Badawczy w PuławachUkończył studia magisterskie na UMCS, Lublin w 1975 roku. Stopień doktora nauk rolniczych w specjalności fitochemia uzyskał w 1985 roku w IUNG Puławy. W roku 1997 otrzymał tytuł profesora. Od 2010 pełni funkcję dyrektora IUNG w Puławach. Jego zainteresowania naukowe dotyczą roślinnych związków naturalnych. Przez wiele lat pracował w międzynarodowym towarzystwie „Phytochemical Society of Europe” gdzie pełnił funkcję członka komitetu, sekretarza generalnego oraz prezydenta (2008-2014). W 2010 roku został członkiem Polskiej Akademii Nauk. Uczestniczył w 10 projektach EU, trzy z nich RegPot (Proficiency, FP7), Era Chair (BioEcon, H2020) i Bioeastsup (H2020) koordynował.
Wojciech Żukowski
Prezes Zarządu Stowarzyszenia Samorządów Euroregionu RoztoczeJest absolwentem historii KUL. Posiada bardzo duże doświadczenie zawodowe pełniąc funkcje w administracji samorządowej i rządowej oraz współpracy międzynarodowej. Od 1998 r. pełnił funkcję Wicekuratora Oświaty w Zamościu, a od 2001 r. Lubelskiego Kuratora Oświaty. W latach 2002–2005 był przewodniczącym rady miasta w Tomaszowie. W latach 2005/2007 był Wojewodą Lubelskim. W wyborach parlamentarnych w 2007 uzyskał mandat Posła na Sejm RP. Od 8 grudnia 2010 do obecnej chwili pełni funkcję Burmistrza Tomaszowa Lubelskiego.
Dr inż. Kajetan Kościk
Kierownik Oddziału Odnawialnych Źródeł EnergiiDoradca energetyczny. Od początku pracy zawodowej związany z branżą OZE i efektywności energetycznej. Doradca, prelegent, autor opracowań, wystąpień i analiz oraz konsultacji branżowych. Dorobek publikacyjny składający się z 54 pozycji w tym: artykuły w czasopismach recenzowanych, rozdziały w monografiach lub skryptach, itp. Doktor nauk rolniczych, specjalizacja agroenergetyka, absolwent studiów podyplomowych z zakresu zarzadzania projektami badawczymi i pracami rozwojowymi (WSEI Lublin), funkcjonowania rynków energii (SGH Warszawa) oraz energetyki odnawialnej dla biznesu (Warszawska Szkoła Biznesu).
Tünde Szabó
Senior Regional Development Manager, Departament Rozwoju, Planowania i Strategii, Hajdú-Bihar County, WęgryNina Taylor
Menadżer Projektu, E-Institute, Institute for Comprehensive Development Solutions, SłoweniaSerhiy Gemberg
Zastępca Przewodniczącego Rówieńskiej Obwodowej Administracji PaństwowejAbsolwent studiów nauk ekonomicznych. W latach 2004 – 2019 obejmował stanowiska kierownicze w regionalnych przedstawicielstwach banków zagranicznych (Raiffeisen, OTP, Credit Agricole), Dyrektora Departamentu ds. Strategii Rozwoju i Inwestycji Rady miasta Równe. Absolwent studiów Kijewo-Mohylańskiej Szkoły Biznesu, programu szkoleniowego dla branż kreatywnych w ramach BalticLab (Szwecja), Aspen Ukraine, Członek Zarządu Alliance Française (Równe).
15 lat doświadczenia w działalności gospodarczej sektorów kreatywnych.